Thursday, December 13, 2007
ايزو عزيز
1
گواهينامه ايزو9001 - بر خلاف آن چه كه در ايران ما رايج شده است- نشانه و تضميني براي كيفيت عالي يك محصول نيست.(در اين زمينه استاندارد ملي ايران بر اين استاندارد ارجح است.)
اين گواهينامه صرفا نشانه و دليلي براي تحت كنترل بودن فرايند‌ها و فعاليت‌هاي يك سازمان است و دارندگان اين گواهي مي‌بايست كليه فرايند‌هاي سازماني خود را به شكلي كه قابل كنترل باشند ثبت كنند.

2
مهم‌ترين انتقادي كه به گواهينامه‌هاي ايزو موجود در سازمان‌هاي صنعتي ايران وارد است، اين است كه اين شركت‌ها توانسته‌اند به بهترين و هنرمندانه‌ترين وجهي اين گواهينامه‌ها را ايرانيزه كنند.
در تمام شركت‌ها و سازمان‌هايي كه با آنها در ارتباط بوده‌ام و گواهينامه داشته‌اند كل ماهيت گواهينامه و كاركرد‌اش خلاصه مي‌شود در تبليغات و استفاده از برند شركت صادركننده گواهينامه(CB) و مشق شب امتحان يك عده مثلا گروه تضمين كيفيت براي مدرك‌سازي در موعد 1 ساله تمديد گواهينامه.

3
همه اين‌ها را گفتم كه بگويم به عنوان مدير تضمين كيفيت نمايندگي پدر محترم چند روزي است به شدت مشغول نوشتن مشق‌هايي هستم كه در تمام يك سال گذشته فرصت نوشتن‌شان نشده‌ است و از آن‌جا كه جناب ارزياب محترم بايد باور كنند كه اين‌ها خالي بندي نيست تمام استعداد آسمان به ريسمان بافتن‌مان خرج نوشتن داستان‌هاي علمي-تخيلي ايزو شده است.
خدا را چه ديدي!
شايد به لطف اين گواهينامه ايزو يكي دو سال ديگه من هم ايزاك آسيموفي چيزي شدم!

پ ن: از شانس من همون بازرسي كه سال قبل زيرآب‌شو جلو رئيس‌اش زدم قراره بياد واسه مميزي. واقعا از همگي التماس دعا دارم!

Labels:

محمد . ساعت:9:17 PM .
0 يادداشت:

Post a Comment
<< خانه