Friday, April 27, 2007
بازگشت پيكان


فعاليت ارزي بانك‌هاي سپه و صادرات متوقف شد.
من هم اول‌اش مثل شما سرسري از اين خبر گذشتم. نه تاجر‌ ايم نه تاجرزاده! به من و شما كه ربطي ندارد.
يعني واقعيت‌اش تا ديروز كه علت تاخير تعهدات سايپا رو شنيدم به من هم ربط نداشت، حالا شما هم خبر رو از اين منظر بخونيد شايد به شما هم ربط پيدا كرد.
كليه روابط تجاري شركت سايپا از طريق بانك سپه انجام مي‌شده است و از آغاز سال جديد بانك‌هاي خارجي از صدور ال-سي (Letter_of_credit) براي اين بانك خودداري مي‌كنند.
كوچك‌ترين پيامد اين قضيه توقف خط توليد زانتيا و ريو و اخلال در توليد ال -۹۰ است.( كه چند وقت است چنين شده است.)
بد نيست بدانيد كه‌ ما( ايراني‌ها) با وجود آن‌كه نقشه و اجازه توليد كليه قطعات پرايد را از كياموتورز كره گرفته‌ايم، قادر به توليد همه آن نيستيم و اي سي يو (Electronic Central Unit) و سنسورهاي آن را از كره و آلمان و فرانسه وارد مي‌كنيم . جالب‌تر اين كه در سيستم انژكتوري خودروهاي گروه ايران‌خودرو هم از همين قطعات استفاده مي‌شود.( كيت‌هاي ساژم و زيمنس) و اين يعني كه اگر تحريم‌ها كمي سفت و سخت‌تر شود امكان توليد هيچ‌گونه خودرو انژكتوري در داخل كشور نخواهد بود.
احتمالا قدم بعدي برگرداندن خط توليد پيكان از سودان و جولان دادن خودروهاي ملي سفيد يخچالي در جاده‌هاي كشورمان خواهد بود.

Labels:

محمد . ساعت:1:55 PM .
3 يادداشت:
  1. Anonymous Anonymous @ [27 April, 2007 18:09]  
    این بیشتر شبیه یه جو سازیه! اوضاع الان خیلی فرق کرده.ایران و آمریکا ناچار به تفاهم هستن. دیر یا زود

    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

  2. Anonymous Anonymous @ [28 April, 2007 07:01]  
    ]ا مگه چیه بازم میگیم: انرژی هستهای حق مسلم ماست (کسی که نفسش از جای گرم بلند می شه)

    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

  3. Anonymous Anonymous @ [30 April, 2007 16:42]  
    نسل جدید خودروهای پیکان جوانان هم فکر بدی نیس

    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .


Post a Comment
<< خانه