Friday, May 11, 2007
شير بي يال و دمب و اشكم
۱
مطابق تبصره ۱۳ بودجه سال ۸۵ كل كشور دولت مكلف است ۷ درصد از سود تسهيلات بانكي هر دستگاه خودرو(تا سقف ۵ ميليون تومان) را جهت جايگزيني ۲۵۰ هزار خودرو فرسوده با خودروهاي نو دوگانه سوز پرداخت نمايد.
۲
عليرغم پيش‌بيني جايگزيني ۲۵۰‌هزار دستگاه خودرو و ساخت و تجهيز ۴۰۰ جايگاه گاز CNG، دو شركت ايران‌خودرو و سايپا فقط موفق به جايگزيني حدود ۷۰ هزار خودروي فرسوده شده‌اند. تعداد جايگاه‌هاي سوخت جديد ساخته شده را هم نمي‌دانم!
۳
موتور خودروهايي كه الان گازسوز مي‌شوند همگي پايه بنزين‌سوز است و در حالت گازسوز نمي‌تواند عملكرد مناسبي داشته باشد.
اگر ديديد تاكسي‌اي كه توي آن نشسته‌ايد در سرعت بالاي ۱۰۰ كيلومتر، يكدفعه خاموش شد اصلا نگران نباشيد!
۴
مخازن CNG از كامپوزيت با الياف كربن توليد مي‌شود كه فرايند توليد‌اش هاي‌تك است و ما اين تكنولوژي را نداريم. مجموعه رگولاتور و كيت‌هاي گازسوز توليد داخل هم آنقدر از لحاظ كيفيت افتضاح بود كه خودروساز‌ها عطايش را به لقايش بخشيدند و قرار شد كيت و مخزن خودروهاي گازسوز توليد شده از محل واردات تامين شود كه نمي‌شود.(نمي‌دانم علت دقيق‌اش چيست.)
۵
يك دروغ بزرگ كه به تعداد ۷۰ هزار بارتكثير شده و همه وانمود به راست بودن‌اش مي‌كنند شنيده‌ايد؟
خودروهاي گازسوز همان دروغ بزرگ است.
خودروساز به نيت توليد خودروي گازسوز ماشين‌هايي فقط با اسم گازسوز توليد مي‌كند كه به دليل تغييراتي در بدنه قابليت گازسوز شدن در آينده را دارد.
دولت به همين خودروها كه درحال حاضر بنزين‌سوز است ،وام جايگزيني پرداخت مي‌كند.
راهنمايي و رانندگي(كه مو از ماست همه توليدات خودروسازها مي‌كشد تا مجوز پلاك بدهد) هم با خيال راحت همه آنها را پلاك مي‌كند .
سازمان بهينه‌سازي مصرف سوخت هم خيال‌اش راحت است كه هنوز حالا‌حالا‌ها ماشين گازسوزي نيست كه گند مشكل كمبود جايگاه سوخت در بيايد!
منتها شما خودروي گازسوز بدون كيت و مخزن را چه مي‌ناميد؟
۶
خدا بيامرزد حضرت مولانا را. قصه شير بي يال و دمب و اشكم را كه يادتان هست؟

Labels:

محمد . ساعت:7:03 PM .
1 يادداشت:
  1. Anonymous Anonymous @ [13 May, 2007 14:38]  
    دوست عزیز
    سلام
    اصولا تکنولوژی ساخت کیت ، مخازن سی ان جی ، و همینطور ای سی یو گازسوز ، بسیار بالا است. تکنولوژی آن نیز در ایران وجود ندارد
    مشکل در اینجاست که بعد از افزایش قیمت نفت ، همه دنیا به سمت استفاده از خودروهای گازسوز رفته اند.
    الان محصولات و تولیدات مربوط به انرژی های نو کمیاب است .
    مثلا برای خرید تجهیزات نیرگاه های بادی ، باید دو سال در نوبت باشی!!
    لذا شرکت های خارجی تامین کننده و صاحب لایسنس در این زمینه ترجیح می دهند که به جای ایران با کشور های با ثبات که در آستانه تحریم نیستند ، کار کنند

    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .


Post a Comment
<< خانه